ساخت انواع میز چوبی
نوشته شده توسط : ساحل

ساخت میز چوبی چندان هم مشکل نیست. بس است اصول اولیه برای ساخت چارچوب و نصب اتصالات چوبی را به نکویی یاد بگیرید. در این پست استادکار ضمن تعلیم روش ساخت میز چوبی برای باربیکیو، چند ایده ساده و آسان برای ساخت میز کار و مطالعه، میز ناهار خوری و.. ارائه شده است. با کمی خلاقیت می‌توانید مدل‌های جدیدی برای میز چوبی منزل خویش طراحی کنید.

۱- ساخت میز چوبی با پایه‌های فلزی
اگر خیلی از کارهای نجاری سر در نمی‌آورید؛ یک میز چوبی با پایه های لوله آهنی گزینش خوبی برای ساخت یک میز حقیر مطالعه است. بس است اتصالات لوله‌ای مورد دربایستن خود را تعبيه کنید و دست به کار شوید.

ساخت میز چوبی
ایده برای ساخت میز چوبی با پایه‌های لوله‌ای
ساخت میز چوبی
اتصالات و لوله‌های باره دربایستن فولادی در سایز ۳/۴ اینچ هستند.
ساخت میز چوبی
نحوه وصل کردن لوله‌ها و اتصالات
۲- میزهای شناور
دیوارهای تقریبا به هم در راهروی منزل یا قناسی‌های منزل‌تان دقیقا مکان مناسبی برای نصب یک میز کار شناور هستند. وانگهی اگر برای سپریدن کارهای کامپیوتری‌تان به محلی برای پیمان دادن لپ تاپ نیاز دارید ولی فضای حقیر منزل مانعی برای استفاده از یک میز کار بزرگ است؛ میزهای دیواری شناور ایده خوبی هستند.

ساخت میز چوبی
میز شناور دیواری
۳- میز غذاخوری چوبی
استفاده از میزی با چوب طبیعی نه فقط روح تازه‌ای به زندگی‌تان می‌‌بخشد بلکه اگر خودتان کوشش کنید یک میز ساده چوبی بسازید لغایت بی گمان زیادی در هزینه‌هایتان صرفه جویی می‌شود. یک میز ناهار خوری ساده می‌تواند ایده مناسبی برای آغاز به درودگری باشد.

ساخت میز چوبی
میز ناهار خوری چهار نفره چوبی
۴- میز شغل چوبی
ساخت میز چوبی
میز چوبی با پایه‌هایی به شکل قفسه‌های روباز مناسب برای اطاق کار و پیمان دادن فایل‌های اطلاعاتی
ساخت میز چوبی
میز چوبی ساده با پایه های فانتزی به چهره ضربدر
ساخت میز چوبی
میز چوبی با پایه‌های فلزی
ساخت میز چوبی
میز چوبی با پایه‌ای به شکل گنجه کتابخانه مناسب برای اتاق شغل و مطالعه
۵- میز کوچک مطالعه
میزهای مطالعه دیواری را در سایزها و فرم‌های متنوعی میتوانید تعبيه کنید. این میزها بیشتر با استفاده از پیچ‌های ویژه به حصار متصل می‌ شوند و حائز گونیاهای فلزی یا چوبی نگهدارنده هستند. از این میزهای دیواری میتوان به عنوان میز غذاخوری در خانه‌های حقیر نیز استفاده کرد.

ساخت میز چوبی
نمونه‌ای از میز کنجی دیواری و مختصر عرض
۶- میز کنجی
این میزها فضای کمی را اشغال می‌کنند و گزینش نکوداشتن به عنوان میز کار و کامپیوتر در خانه‌های حقیر هستند.

ساخت میز چوبی
میز کنجی برای کاربرد شخصی در خانه‌های کوچک
۷- میز ماشین خیاطی
اگر اهل خیاطی کردن هستید، حتما به یک میز و صندلی مناسب احتیاج دارید. ضمن اینکه مزیت این میز پیمان گرفتن چرخ خیاطی در داخل محفظه میز است که شغل کردن با آن را برای‌تان آسان‌تر می‌کند. همچنین میتوانید وسایل خیاطی خویش را در کشوهای رو مفتوح و قفسه‌های آن جای دهید.

شاپان چیست؟ به به اتفاق تعلیم شاپان کاری روی چوب
ساخت میز چوبی
میز ویژه ماشین خیاطی
۸- میز آرایش چوبی
یک مثال از میز آرایش چوبی با رویه شیشه‌ای که دارای کشوهای مخفی است. این مدل را میتوانید به صورت دیواری نیز بسازید.

ساخت میز چوبی
میز آرایش کوچک
آموزش نحوه ساخت میز چوبی ساده؛ یک تیر و سه نشان!
برای ساخت میز چوبی دو طریق مرسوم وجود دارد. می‌توانید نخست یک چهار چوب برای سطح رویه میز بسازید و پایه‌ها را در اطراف آن به رویه اصلی سطح متصل کنید و یا با استفاده از دو نگهداره (بست چوبی به چهره افقی) سطح میز را بسازید. در این تعلیم از شیوه دوم استفاده می‌کنیم. برتری این طریق در این است که بست‌ها کاملا به دو طرف میز مماس بوده و شغل پایانی شکیل‌تر و زیباتر می‌شود.

ساخت میز چوبی ساده
نحوه ساخت میز چوبی ساده
گام اول: حاضر کردن چوب‌ها
برش زدن اندازه چوب‌ها و جنس چوب منوط به سلیقه شما است و می‌تواند متفاوت باشد. در آغاز باید دسته رویه میز را بسازید. در ضمن به چهار پایه و چندی تخته برای کناره‌های میز نیاز دارید. چوب‌های مورد دربایستن خویش را از نجاری‌ها یا فروشندگان چوب (کلی و جزئی) جاسازی کنید.

ساخت میز چوبی
برای درست کردن رویه میز می‌توانید از به هم چسباندن چند تخته چوب در ابعاد یکسان و پیچ کردن آن به سطح تحتانی چارچوب کاربرد کنید. چهار پایه، دو تکه چوب اضافی برای کناره‌های میز و تقسیم پشتی آن و دو چوب برای ساخت اتصال (نگهدارنده) ستانی پایه‌های میز بیچارگی دارید.
گام دوم: تصحیح کردن رویه میز
برای ساخت میز چوبی چهار تخته ویژه سطح میز را ساحل هم قرار داده و با چسب چوب به هم بچسبانید. از ابزارهای پِرس برای نگه داشتن و خشک شدن چوب استفاده کنید. سپس در هر لبه عرضی رویه میز یکتا از تخته‌های تخت زیری (نگهدارنده) را متصل کنید.

برای ساخت میز و صندلی تحریر تاشو چوبی ساده دو نگهدارنده ستانی میز را در دو طرف قرار دهید. چوب‌های سطح رویه میز را روی آن بگذارید و طوری تنظیم کنید که لبه سطح میز با پیوستگی تحتانی کاملا در یک راستا پیمان داشته باشد.
گام سوم: نصب پایه‌ها
سطح رویه میز را برگردانید و هر یک از پایه‌ها را در گرد از کنج‌ها به بست‌های عرضی (اندازه این بست‌های چوبی ۶ در ۱۲ سانتی متر با ارتفاعی کمتر از بلندی پایه‌های میز است) مرحله پیش متصل کنید. در چهره تمایل برای نصب طبقه روی میز، ارتفاع مناسب برای طبقه را علامت زده و بست چوبی برای پیمان دادن طبقه را به هر دو پایه میز وصل کنید (اختیاری).

ساخت میز چوبی گریل
نحوه پیوستگی پایه‌ها به میز و علامت زدن اتصالات نگهدارنده پایه برای ایجاد طبقه (اختیاری)
در مرحله سرانجام دو تکه چوبی را که برای دو طرف سطح میز در نظر گرفته‌اید به بست‌های زیری میز متصل کنید. به همین راحتی ساخت میز چوبی شما به سرانجام رسیده است.

چطور میز چوبی را به میز باربیکیو یا گریل تبدیل کنیم؟
در پست پیشین استادکار طریق ساخت انواع باربیکیو آجری، سنگی و چوبی را آموزش دادیم. به نظرتان چطور می‌توان همین میز چوبی ساده را به یک میز گریل یا باربیکیو تبدیل کرد که حسابی هم به درد دورهمی‌های پسین هفته‌تان می‌خورد؟! روش ساخت میز چوبی گریل دقیقا همانند پروانه العمل بالا است تنها باید چند تغییر کوچک به آن اضافه کنید:

ساخت میز چوبی
ساخت میز چوبی برای باربیکیو
۱- برای ساخت میز گریل باید به اندازه سطح میز نیز توجه کنید. بعد در گام اول برای گزینش چوب علاوه بر سلیقه خویش و جنس چوب، اندازه تابه کوره ذغال را نیز در عقیده بگیرید.

۲- ۵ تخته اضافی و سه تخت چوبی سایر برای ساخت طبقه تحتانی میز و نصب تخت زیر میز دربایستن دارید.

۳- شماری لوله آهنی و اتصالات مطابق شکل تهیه کنید. پیش درآمد با الکل صنعتی آن‌ها را تمیز کنید و سپس با افشانه آن‌ها را رنگ کنید. از این لوله‌ها برای تصحیح کردن جای دستمال آشپزخانه و یا قرار دادن ظرف و .. روی بدنه میز چوبی گریل بهره‌گیری می‌شود.

چک فهرست سیسمونی؛ چه وسایلی را می‌توان از جنس چوب جاسازی کرد؟
ساخت میز چوبی
اتصالات و لوله‌های لازم برای ساخت جای دستمال، کارد طباخ خانه و وسایل باربیکیو
۴- برای درست کردن سطح رویه میز پس از نصب اتصالات، کمی کوچکتر از اندازه تابه کوره ذغال یک دایره روی سطح میز بکشید به اندازه قطر دایره با مداد روی چوب را علامت بزنید. با کمی فاصله از قطر دایره در بخش تحتانی رویه میز تخته اریکه دیگری (مطابق شکل) نصب کنید.

ساخت میز چوبی
محل قرارگیری نگهدارنده و بست‌ ذیل سطح میز و اندازه زدن روی پایه‌ها برای نصب طبقه
۵- برای پیمان دادن کوره ذغالی؛ قسمتی را که برای قراردادن یا کوره ذغالی روی میز علامت زده بودید، برش زده سپس بعید دایره را سمباده بزنید. اگر برش شما صحیح سپریدن شده باشد تقدیر ذیل کوره ذغالی به نکوداشتن تو میز چوبی قرار می‌گیرد.

برای ایمنی بیشتر؛ شماری میخ در تقدیر درونی قطر دایره برش خورده متصل کنید الی از تصادف مستقیم کوره ذغالی به بدنه میز چوبی ممانعت شود.

۶- برای قفسه چوبی زیر میز؛ تخته‌هایی که برای ساخت طبقه زیرین میز حاضر کرده‌اید را روی بست‌ها و نگهدارنده‌های پایه پیمان دیتا و با میخ محکم کنید.

ساخت میز چوبی
اتصال تخته‌های طبقه تحتانی میز
در تقدیر پایان کار:

میله ویژه نگهدارنده دستمال و لوازم باربیکیو را با کمک پیچ به بدنه میز گریل نصب کنید.
میز گریل را با یک لایه از رنگ پلی یورتان مخصوص چوب بپوشانید.
کوره مخصوص ذغال را کاملا بشویید و تمیز کنید. سپس با یک لایه رنگ ضد حرارت ویژه فلزات بپوشانید. به این ترتیب میتوانید تو این کوره یگانه ذغال بریزید و توری گریل را برای کباب کردن گوشت و سبزیجات روی آن قرار دهید.
ساخت میز چوبی آشپزخانه
برای میز آشپزخانه دیگر نیازی به نصب تابه کوره ندارید. ولی در صورت گرایش می‌توانید لوله‌های آهنی را به عنوان نگهدارنده جای ملاقه و دست موزه کله پزی نصب کنید. وجود طبقه زیر میز برای قراردادن یا ظروف و قابلمه پسندیده است. همچنین با چندی خلاقیت می‌توانید قفسه زیرین را به بخش‌های کوچکتری بخش کنید و یا برای آن درب بگذارید. اگر برای ساخت میز از چوب ام دی اف کاربرد می‌کنید می‌توانید به سلیقه خود میز MDF آشپزخانه را رنگ بزنید.





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: